Remontują wiadukt kolejowy nad drogą Pajęczno-Siemkowice. Objazd do połowy listopada. Nowe oblicze zyska także stacja w Chorzewie ZDJĘCIA

Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Udostępnij:
Rozpoczął się remont wiaduktu kolejowego nad drogą powiatową z Pajęczna do Siemkowic. Wyznaczono objazd, który ma obowiązywać do połowy listopada. W ramach rewitalizacji linii 131 nowe oblicze zyska też m.in. stacja Chorzew.

Roboty w powiecie pajęczańskim są realizowane w ramach dużego kontraktu wartego 1,2 mld zł, który obejmuje kompleksowy remont linii 131 na odcinku od miejscowości Kalina w woj. śląskim do Ruśca w Łódzkiem. Wraz z wymianą torów i sieci trakcyjnej zaplanowano odnowę 47 obiektów inżynieryjnych, w tym 300-metrowego mostu na Warcie w Działoszynie i wiaduktu w m. Marchewki, gm. Siemkowice.

Przebudowa tego ostatniego właśnie się rozpoczęła, przez co przez kilka miesięcy nie będzie można dojechać tędy z Pajęczna do Siemkowic. Roboty na wiadukcie i utrudnienia w ruchu mają potrwać do połowy listopada br.

Linia kolejowa 131 zwana magistrala węglową to strategiczny szlak transportowy łączący Śląsk z Pomorzem. Jego rewitalizacja usprawni przewóz towarów, ale efektem prac ma być też lepsza oferta przewozów pasażerskich. Przebudowane zostaną m.in. perony na stacji Chorzew Siemkowice. Mieszkańcy liczą, że dzięki inwestycji w powiecie pajęczańskim znów zatrzymają się pociągi. Obecnie to biała plama na mapie połączeń kolejowych.

ZOBACZ W GALERII: ZDJĘCIA WIADUKTU W MARCHEWKACH I STACJI W CHORZEWIE

Z kolei w Działoszynie pierwotnie planowano rozebrać perony, jednak pod wpływem zabiegów m.in. władz gminy inwestor zmienił zdanie. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowała o poszerzeniu zakresu inwestycji o budowę nowej infrastruktury pasażerskiej na działoszyńskiej stacji, by w przyszłości mogły się tutaj zatrzymywać pociągi pasażerskie. Kierowano się przy tym deklaracjami przewoźnika o wznowieniu połączeń.

Przebudowane tory i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, dzięki czemu pojedzie więcej składów. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu i ma przyczynić się do rozwoju gospodarczego regionu.

Zakończenie prac zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku. Inwestycja w 85 proc. jest finansowana przez Unię Europejską.

W ramach inwestycji planowano też zbudować wiadukt nad torami w pobliżu stacji w Chorzewie. Stanowczo sprzeciwili się temu okoliczni mieszkańcy, za którymi wstawiły się władze samorządowe władze i powiatu. W efekcie odstąpiono od budowy wiaduktu.

- W związku z tym na drodze powiatowej Chruścińskie – Siemkowice planuje się pozostawienie przejazdu kolejowo-drogowego w poziomie szyn. Na przejeździe wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa – poinformował nas Rafał Wilgusiak z PKP PLK.

Remontują wiadukt kolejowy nad drogą Pajęczno-Siemkowice. Ob...

Q&A z Robertem Kubicą

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie