Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwo na pracownika banku w powiecie pajęczańskim. Mężczyzna stracił oszczędności

OPRAC.:
Marcin Stadnicki
Marcin Stadnicki
policja.pl
Mieszkaniec powiatu pajęczańskiego padł w poniedziałek ofiarą oszusta. Mężczyzna był przekonany, że rozmawia z pracownikiem banku. Przekonany, że chroni swoje oszczędności przelał je przestępcy. Policja przestrzega: Pod żadnym pozorem, nie przelewajmy naszych oszczędności na rachunki bankowe wskazane przez nieznanego rozmówcę.

Mieszkaniec powiatu pajęczańskiego w poniedziałek 4 września stracił oszczędności w wyniku działań oszusta. Do pokrzywdzonego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował go, że odnotowano próbę włamania na jego konto.

Dzwoniący prowadził rozmowę w sposób, który upewnił swojego rozmówcę, że jest pracownikiem banku, a zgromadzone środki na koncie są zagrożone. Pokrzywdzony nie instalował żadnych aplikacji na smartfonie, nie podawał żadnych danych dotyczących konta, nie otwierał też żadnych linków. W tym przypadku oszust przekonał pokrzywdzonego, że należy natychmiast działać, aby ochronić oszczędności przed atakiem hakerów. Finalnie mężczyzna przelał swoje oszczędności na rachunki bankowe podane przez „pracownika banku”. Mieszkaniec powiatu pajęczańskiego, przekonany, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, sam wykonał przelewy swoich pieniędzy na wskazane przez oszusta konta. Kiedy zadzwonił do niego prawdziwy przedstawiciel banku z pytaniem o potwierdzenie wykonania przelewów mężczyzna przekonał się, że został oszukany - informuje mł. asp. Wioletta Mielczarek, rzecznik prasowy KPP w Pajęcznie.

Policja apeluje o zachowanie spokoju w przypadku, gdy jesteśmy informowani o podejrzeniu ataku hakerów, próbie włamania na konto, czy innych zagrożeniach naszych oszczędności.

Należy zachować spokój i zastanowić się, czy rzeczywiście środki zgromadzone na rachunku bankowym mogą być w niebezpieczeństwie, czy też może rozmowę prowadzimy z oszustem.
Pod żadnym pozorem nie działajmy w sposób do którego namawia nas nieznana osoba. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z jego prawdziwym przedstawicielem. Całą sytuację najrozsądniej jest osobiście zweryfikować w placówce banku. Pod żadnym pozorem, nie przelewajmy naszych oszczędności na rachunki bankowe wskazane przez nieznanego rozmówcę - przestrzega Wioletta Mielczarek.

Nie należy też podawać osobie, z która rozmawiamy loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karaty płatniczej. Policja przypomina, że prawdziwy przedstawiciel banku nie pyta o takie dane. Wszelkie próby wyłudzenia pieniędzy należy zgłaszać pod numer alarmowy 112.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pajeczno.naszemiasto.pl Nasze Miasto